Top
F.A.Q.
FAQ

(1) Producten

Op welke manieren zijn onze producten allemaal duurzaam?

Binnen de webshop van Arty Farty Farm verkopen we een eigen Arty Farty huismerk en binnenkort ook producten van andere duurzame merken. De merken zijn ter zijnde tijd te herkennen aan het logo dat zichtbaar is bij ieder product.

Voor het Arty Farty Farm huismerk hanteren we verschillende methodes om duurzaam te produceren:

  • We gebruiken biologische en ecologische producten, zoals de klei en schellak die we gebruiken voor onze keramieken sieraden. Dit zijn milieuneutraal gewonnen materialen. Verder gebruiken we alleen FSC gecertificeerd papier en hout en ecologische verven. 


  • We gebruiken scrap materialen: grote partijen nieuwe materialen, die het restant zijn van industriële productie, zoals papier, textiel, touw, hout en wol. Deze materialen kopen wij op zodat ze niet ongebruikt weggegooid worden en verwerken we tot nieuwe handgemaakte producten.

  • We recyclen tweedehands meubels en fashion. Deze gevonden schatten transformeren we met duurzame materialen tot nieuwe juweeltjes.


Omdat we transparant willen zijn naar onze klanten, vermelden we uitgebreid bij ieder product op welke wijze deze tot stand is gekomen d.m.v. bovenstaande iconen en in de omschrijving.

Zijn jullie verpakkingen ook duurzaam?

Bij duurzame producten horen duurzame verpakkingen. We houden onze verzenddozen expres zo klein mogelijk, om zo min mogelijk karton te gebruiken. We gebruiken alleen dozen dat FSC gecertificeerd is. We vullen onze dozen niet op met plastic, maar met stro. Onze verpakkingen zijn daarom 100% composteerbaar (maak de doos nat en gooi hem in de compostbak. Of gooi het karton in de papierbak.

(2) Online Shop

Welke betaalmethodes accepteren jullie? 
Betalen kan op dit moment door middel van Ideal, per acceptgiro, of door handmatig het bedrag over te boeken op onze rekening of op rekening.

Wat is jullie retourbeleid?
Vanaf de dag dat het product is afgeleverd is, heb je 14 dagen lang het recht om het product zonder opgaaf van reden terug te sturen in de originele verpakking, zolang het product onbeschadigd is. Wij zijn verplicht conform de Europese wetgeving (art 7:46d lid 3) het aankoopbedrag binnen 14 dagen na retourzending, terug te betalen incl. de verzendkosten die je hebt betaald om het product thuis bezorgd te krijgen. De kosten van het terugzenden van het product zijn voor rekening van de koper. Zowel het retourtermijn als het terugbetalingstermijn geldt ook voor afgeprijsde artikelen.

U kunt uw bestelling retour zenden naar onderstaand postadres. Wij kunnen uw retourzending alleen in behandeling nemen, alsook overgaan tot terugbetalingen bij vermelding van onderstaande gegevens:

Arty Farty Farm

Tollensstraat 96B

3035NM te Rotterdam

(+31) 06 317 43 094

info@artyfartyfarm.com

Onder vermelding van tenminste:

- Uw voor- en achternaam

- Het bestelnummer

- Uw adres

- Uw mailadres

- Uw telefoonadres

Lees ook onze algemene voorwaarden voor aanvullende informatie.

(3) Verzending

Hoe lang is de verzendtijd van jullie producten?
Wij streven er naar om onze Arty Farty Farm huismerk producten binnen 2 tot 3 werkdagen te leveren. Producten van andere merken leveren we binnen uiterlijk 5 werkdagen. Conform de Europese wetgeving behoudt de klant het recht de bestelling te annuleren als het product niet binnen 30 dagen geleverd kan worden.
 
Wat rekenen jullie voor de verzendkosten?
We hanteren dezelfde verzendprijs voor al onze producten: per bestelling rekenen we 4,00 euro* verzendkosten.
*Tarief voor verzendingen binnen Nederland. Voor verzendingen van Nederland naar Belgie en Duitsland rekenen we 9,00 euro per verzending.
 
Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Ja, in principe verzenden we naar alle landen ter wereld. Wil je bestellen vanuit een ander land dan Nederland, België of Duitsland, neem dan contact met ons op zodat we u juist kunnen informeren over de verzendkosten.

 
Wat gebeurt er als mijn pakket beschadigd aankomt?
Wanneer je een pakket van ons ontvangt dat zo beschadigd is dat het waarschijnlijk is dat het product in de doos beschadigd is, verzoeken wij de postbode hier op te wijzen en om het pakket te weigeren. Heb je het pakket toch geaccepteerd of in de brievenbus ontvangen? Stuur ons dan foto’s van de beschadigde verpakking met een duidelijk zichtbare bestelbon, zodat wij zo snel mogelijk een nieuwe doos op kunnen sturen en voor onszelf onze verzekering aan kunnen spreken.

Waar kan ik terecht voor mijn klacht?

Wat ontzettend vervelend dat je een klant hebt! Hoe dan ook willen we je graag helpen. Je kunt je klacht mailen naar info@artyfartyfarm.com onder vermelding van ''klacht'', zodat wij je zo snel mogelijk kunnen helpen. 

 
Lees voor aanvullende informatie ook onze Algemene Voorwaarden of tel je vraag direct en neem contact met ons op